Digitálna agentúra Riant - tvorba web stránok a digitálny marketing

Vplyv sociálnych sietí na správanie spotrebiteľov

22. 11. 2011
Vplyv sociálnych sietí na správanie spotrebiteľov
Sociálne siete a internetové vyhľadávače sa stali dôležitými kanálmi pre prenos informácií o produktoch a službách. Asi každého marketéra zaujíma, ktoré kanály a do akej miery ovplyvňujú nákupné rozhodnutia spotrebiteľov. Štúdia s názvom "Sociálny spotrebiteľ a veda o zdieľaní" (pôvodný názov Social Consumers and the Science of Sharing), uverejnená na portáli mashable.com, rozoberá rozdiely medzi jednotlivými zdrojmi informácií a pomáha firmám pochopiť, ako osloviť cieľovú skupinu zákazníkov. Pre lepšie pochopenie takzvaného sociálneho spotrebiteľa (taký, ktorý využíva informácie dostupné na internete) sa spoločnosti M Booth a Beyond spýtali 1 500 amerických spotrebiteľov na dva tovary a služby, ktoré v poslednej dobe skúmali prostredníctvom internetu. A tu sú výsledky. Sociálny spotrebiteľ 53% používa Facebook na styk so značkou produktov 40% lajkuje produkty na Facebooku 20% používa Facebook na prieskum produktov aspoň raz do týždňa 42% napísalo na internete príspevok o produkte alebo značke 33% napísalo recenziu produktu na internete Produkty je možné rozdeliť na dve skupiny, podľa toho ako intenzívne sú zapojené do výmeny informácií cez internet: Vysoko zainteresované nakupované zriedkavo komplexnejšie patriace do vyššej cennovej kategórie vyžadujúce viac času a úsilia vo fáze zbierania informácií Nízko zainteresované nakupované častejšie patiac do nižšej cenovej kategórie obvykle nakupované s minimálnou dávkou zvažovania a úsilia Spotrebitelia takisto je možné ich rozdeliť do dvoch skupín, a to podľa toho, ako sa zúčastňujú na prenose informácií o produktoch cez internet: Vysoko zainteresovaní tvoria 20% internetvých spotrebiteľov obvykle mladšia veková kategória zbierajú informácie aj o nízko zainteresovaných produktoch odporúčajú produkty prostredníctvom internetu sú verní značke vlastnia niekoľko zariadení na prácu s internetom (počítač, smartphone, tablet a pod.) Nízko zainteresovaní tvoria 80% internetových spotrebiteľov obvykle staršia veková kategória zbierajú informácie prevažne o vysoko zainteresovaných produktoch dôraz kladú skôr na kvalitu ako na imidž značky otvorení pre zmenu značky častejšie nakupujú produkty, ktoré boli odporučené, recenzované a majú o nich dostatok informácií Kanály toku informácií o produktoch Získané: recenzie a hodnotenia špecializovaných stránok, spravodajské články, blogové príspevky, osobné odporúčania Vlastné: firemná stránka, Twitter, Facebook, Youtube Vyhľadávanie: platené výsledky, organické výsledky Vplyv jednotlivých komunikačných kanálov Ako sa správajú sportrebitelia po sociálnej internetovej interakcii so značkou alebo produktom? 31% z nich kúpilo produkt/službu 26% nespravilo nič 20% odporúčalo produkt/značku 9% bolo povzbudených k návšteve 8% si zvýšilo povedomie o produkte/značke 3% boli povzbudené ku kontaktovaniu firmy 3% zmenili svoj dojem o produkte/značke O dôležitosti jednotlivých digitálnych informačných kanáloch niet pochýb, aj preto sa stali súčasťou marketingových stratégií mnohých spoločností. Zameraním sa na ten najvhodnejší a najvplyvnejší kanál pre danú cieľovú skupinu zákazníkov firmy značne zvyšujú mieru návratnosti investície (ROI).Faktom však je, že vstupnou bránou k potenciálnym zákazníkom sú vyhľadávače. Kľúčom k úspechu marketingovej kampane na internete je tak častokrát optimalizácia webstránky pre vyhľadávače (SEO). Aj keď bol tento prieskum vykonaný v Spojených štátoch, jeho výsledky považujem za relevantné pre európske ako aj slovenské pomery. Dajte nám vedieť, ktoré informačné kanály vyžívate vy. Všetky vaše reakcie očakávame v komentároch pod článkom.

Bezplatná konzultácia

vášho projektu

Napíšte nám o vašom projekte. Radi sa s vami osobne alebo prostredníctvom telefónu porozprávame o možnostiach jeho realizácie v digitálnom prostredí.
Prvá konzultácia je bezplatná.

Váš email alebo telefón
Stručný popis projektu

Máte otázky
alebo potrebujete poradiť?

neváhajte nás kontaktovať