Flow Visualization je anglický názov novej funkcie v rámci služby Google Analytics. Spoločnosť Google oznámila jej spustenie na WEB 2.0 Summite v americkom San Francisco. Vďaka Flow Visualization sa zobrazovanie a vyhodnocovanie údajov o návštevníkoch web stránok stáva ešte dynamickejším a efektívnejším.
V prípade, že ste o službe Google Analytics ešte nepočuli, v krátkosti Vám ju priblížim. Služba po nainštalovaní na web stránku zbiera a triedi údaje o návštevníkoch. Údaje je možné čítať v prehľadných tabuľkách a grafoch, a porovnávať z rozličných hľadísk. Jedná sa o silný nástroj internetového marketingu, preto táto služba nemôže chýbať v našom portfóliu.
Názov nového nástroja "Flow Visualization", v preklade vizualizácia toku, hovorí sám za seba. Jeho úlohou je poskytnúť grafické znázornenie toku návštevníkov stránkou. Umožňuje užívateľovi zvoliť kritérium, podľa ktorého chce analyzovať tok (napríklad zdroj návštevníkov). Výsledkom je, že užívateľ má možnosť sledovať presnú cestu návštevníkov jeho stránkou až po moment odchodu zo stránky.
Samotná vizualizácia je kvalitne spracovaná a má vysokú výpovednú hodnotu. Navyše vývojári v Google zapracovali do Flow Visualization aj funkčnú interaktivitu. Vo výslednom grafe je možné zvýrazňovať ľubovoľné užívateľské chodníky alebo jednotlivé body v rámci chodníka, a tak zistiť podrobné informácie. Takto dokážeme zistiť napríklad presný počet návštevníkov, ktorí išli danou cestou alebo ktorí práve tu svoju cestu stránkou skončili.
Zdroj obrázkov: http://analytics.blogspot.com
A aký je marketingový význam nástroja Flow Visualization?
Údaje získané vďaka Google Analytics a vizuálne spracované vďaka FV môžu byť použité napríklad pri budovaní stránok priateľských k užívateľovi, stránok s jednoduchou navigáciou, optimalizácii štruktúry stránok, hľadaní slepých uličiek (podstránok, cez ktoré užívateľ opúšťa nás web). FV je možné využiť aj na presnejšie vyhodnotenie úspešnosti internetovej reklamnej kampane.
Google pripravuje v bízkej dobe spustenie ďalších nástrojov, ktoré budú pomocou vizualizácie zvyšovať výpovednú hodnotu zozbieraných údajov o návštevníkoch.