Hlavným cieľom online marketingu je maximalizovať vzťahy. Pretože práve vzťahy predávajú tovary a služby. Online marketing je súbor nástrojov, ktoré zvyšujú návštevnosť, mieru konverzií a celkové povedomie o web stránke.
Vývoj v oblasti online marketingu je nepretržitý a extrémne dynamický. My sme sa stali jeho oddanými pozorovateľmi, študentmi a inovátormi. Vďaka tomu máte aj vy šancu využívať možnosti internetu naplno. Úspech online marketingu nieje len o poznaní technológie a jednotlivých nástrojov. Úspešná marketingová stratégia je výsledkom schopnosti zapojiť jednotlivé zložky tak, aby všetko fungovalo pre vopred stanovené ciele.
Hlavné výhody online marketingu:
bezkonkurenčný pomer ceny a počtu oslovených ľudí
schopnosť sledovať, merať a hodnotiť jednotlivé činnosti a výsledky
prvé výsledky sa dostavia takmer ihneď
úsilie zamerané na presne vymedzenú skupinu zákazníkov
Päť kľúčových zložiek efektívneho marketingu na internete:
1. Budovanie povedomia
Marketing buduje a zlepšuje povedomie o vašej organizácii. Môžete byť najlepší vo svojej oblasti, ale ak o vás nik nevie, ste odsúdený k zániku. Dajte o sebe vedieť svetu prostredníctvom takých silných marketingových nástrojov, ako sú web stránky, internetové vyhľadávače, sociálne siete alebo reklama na internete!
2. Spojenia
Marketing buduje a udržuje vzťahy prostredníctvom zmysluplných spojení medzi zákazníkmi a organizáciou. Zákazníci musia poznať, veriť a mať radi vaše produkty, služby a celú oraganizáciu. Prostredníctvom internetu môžete so zákazníkmi zdieľať vaše odborné znalosti a ukázať zanietenie, využiť silu hesla "ukáž mi, nehovor mi" zdieľaním hodnotného obsahu a mnoho viac. Udžovanie zmysluplných spojení sa vo veľkej miere podieľa na úspechu celého vašeho marketingu.
3. Komunikácia
Kľúčom k úspechu je dostať informácie priamo k vašim zákazníkom, či už súčasným alebo potenciálnym. Marketing informuje, komunikuje a vzdeláva. Komunikáciou myslíme distribúciu dôležitých informácií, ako napríklad špecifikácia produktu, cenník, pridaná hodnota, základné informácie o firme, videá, referencie a podobne. Pritom je kľúčové, aby komunikácia jasne vyjadrovala, prečo by mali ľudia využiť práve vaše služby, kúpiť práve vaše produkty, spolupracovať práve s vami. Komunikácia musí presvedčivo vykresliť pridanú hodnotu, ktorú zákazníkom prinášate.
4. Služby zákazníkom
Marketing je vo všeobecnosti o uspokojovaní potrieb zákazníkov. Vysoká úroveň služieb zákazníkom pomáha organizácii získať nových a udržať existujúcich zákazníkov. Zákaznícke služby pripomínajú zákazníkom, prečo chcú spolupracovať práve s vašou organizáciou. Fakt, že sa stanete jednotkou v službách zákazníkom, obvykle prináša veľké výsledky, zanechajúc konkurenciu ďaleko za vami. Preto každý jeden prvok stratégie online marketingu (od web stránky, cez sociálne siete, až po e-mail) musí dosahovať najvyžšiu úroveň služieb zákazníkom.
5. Podpora predaja
Marketing je v podstate podpora predaja, či už ide o predaj tovar a služieb vašej firmy, alebo podporu darcovských príspevkov pre neziskovku. Aby bola podpora plne funkčná, musí všetkých päť tu spomenutých zložiek efektívneho marketingu fungovať v dokonalej súčinnosti.